Vi starter hver dag i børnehaven, og når klokken er 9.00 går vi ned til vores base på plænen ved skoven, undtagen om fredagen, hvor vi bliver hjemme i børnehaven, sammen med de andre børn i institutionen. Her bruges dagen bla. på de sociale kompetencer, der foregår mange forskellige aktiviteter samt tilberedning af vores ugentlige bålmad, som børnene for mulighed for at kunne deltage i.
Når vi er på plænen opdeles børnene under måltiderne i 2 grupper, hvor de har hver deres hytte som base. De kommende skolebørn er i den ene hytte, og de yngre børn er i den anden hytte. Når vi opdeler børnene i aldersvarende grupper, skabes der mere nærvær med børnene, og vi kan tilrettelægge forskellige aktiviteter som passer til børnenes udviklingstrin. Efter samling i hytterne, går vi sammen til en gruppe, hvor de forskellige aktiviteter foregår. Klokken ca. 12 går vi tilbage til børnehaven, hvor vi er sammen med de andre børn.
I det daglige har vi blandt andet fokus på, at følge den opmærksomhed, interesse, og undren som børnene til dagligt udviser for de forskellige ting de møder, samt at børnene får mulighed for at være kropsligt aktive med noget konkret. Når vi aktivt tager udgangspunkt i børnenes spørgsmål, opmærksomhed og nysgerrighed, får børnene udfordringer de kan magte, som er nødvendig for det enkelte barns udvikling og læring.